3 انفجار در نقطه صفر مرزی سروآباد / علت دود سیاه مشخص شد

انفجار در نقطه صفر مرزی سروآباد سبب آتش سوزی گسترده در مراتع شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد با اعلام این خبر گفت:‌ساعت ۱۵ روز گذشته سه شنبه آتش سوزی مراتع روستای دزلی در نقطه صفر مرزی به اداره منابع طبیعی گزارش شد.

به گزارش رکنا، مسلم مرادی افزود: نیرو‌های اداره منابع طبیعی بلافاصله با ۲ تیم واکنش سریع به محل اعزام شدند و همزمان نیز مردم روستای دزلی و همیاران محیط زیست به یاری نیرو‌های اداره منابع طبیعی آمدند.

وی تصریح کرد: در حین مهار آتش سوزی ناگهان در فاصله چند صد متری از نیرو‌های منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی سه قبضه مین به جامانده از جنگ تحمیلی منفجر شد و دود غلیظی منطقه را فرا گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: باتوجه با فاصله زیاد نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی با محل انفجار مین‌ها خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید و آتش سوزی بعد از سه ساعت تلاش بی وقفه مهار و کنترل شد.

وی افزود: در این آتش سوزی که دقیقا در مرز مله خورد (بین روستای دزلی و خرمال عراق) اتفاق افتاد بیش از ۴ هکتار از مراتع با ارزش این منطقه که دارای پوشش گیاهی بسیار خوبی بود از بین رفت و لانه هزاران پرنده و جاندار دیگر در این منطقه از بین رفت.

وی گفت: پیش از این نیز آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده کوسالان در محله سرپیر شهر هورامان تخت اتفاق افتاد که بعد از ۳ ساعت این آتش سوزی مهار شد و میزان خسارات وارده هنوز برآورد نشده است.

کدخبر: 703075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟