10 زندانی جرائم غیرعمد مازندران هفته قوه قضاییه آزاد شدند

رئیس دادگستری کل دادگستری مازندران گفت که همزمان با هفته قوه قضائیه ۱۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان با کمک ستاددیه از زندان آزاد شدند.

یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نام دارد.

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود : این افراد با کمک ستاددیه و با پرداخت ۲ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه افراد به دلایل مختلفی ممکن است وارد زندان  شوند که بخش مهمی از محکومان، مالی ومربوط به جرائم غیرعمد هستند، ادامه داد: نقش خیرین در آزادی و بازگشت زندانیان  مالی غیر عمد بسیار مهم است.

اکبری با تقدیر از زحمات ستاد دیه استان در یک سال گذشته ، گفت : همواره  طی چند ساتل اخیر تلاش شده است تا با استفاده از راهکاریی از قبیل اعطای مرخصی، عفو و استفاده از نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، شرایط برای آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود : کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و برای رسیدن به این هدف، همکاری و همدلی خیرین و مردم ضروری است.

 وی اجرای کامل دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور دلسوزانه قضات در زندان، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان را از موارد مهم در کاهش جمعیت کیفری استان برشمرد.

امسال پیش از این هم طبق گزارش دادگستری مازندران ، با برگزاری کنسرت مجازی محسن چاووشی خواننده کشوری با جمع آوری  مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد و این تعداد زندانی آزاد شده بودند.

همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان  گذشته ۷۵ زندانی جرائم غیر عمد استان با پرداخت مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال بابت بدهی این زندانیان از محل کمک‌های مردمی آزاد شده بودند.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

کدخبر: 700275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟