کشف سرقت در جیرفت از آمار سرقت پیشی گرفت

آنطور که فرمانده انتظامی جیرفت اعلام می‌کند کشف سرقت در این شهرستان طی امسال ۴۱ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال رشد داشته و این در حالی بوده که رشد سرقت ۱۸ درصد بوده است.

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا محمدرضایی روز یکشنبه از کشف ۶۴۳ فقره سرقت توسط ماموران انتظامی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

وی افزود: ماموران انتظامی امسال با بهره گیری از توان اطلاعاتی و عملیاتی واحدهای تابعه و اشرافیت اطلاعاتی بر تحرکات سارقان و مالخران ۴۳۵ سارق را در سطح شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا افزایش تعداد سارقان دستگیر شده با تعداد سرقت انجام شده به علت آن بوده که برخی سرقت ها توسط یک یا چند سارق مشخص انجام شده بوده است.

فرمانده انتظامی جیرفت به میزان وقوع سرقت ها طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و از افزایش  ۱۸ درصدی میزان سرقت ها خبر داد.

وی بیشترین سرقت های انجام شده در سطح شهرستان جیرفت را شامل سرقت خرد منزل، احشام، خودرو، موتورسیکلت، اماکن خصوصی و قطعات خودرو عنوان و بر استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب برای مراقبت از اموال و اماکن توسط شهروندان تاکید کرد.

محمدرضایی یکی از راه های دستگیری سارقان را اجرای طرح ها و تدابیر پلیس در حوزه های تخصصی اعلام کرد و  از افزایش ۲۸ درصدی طرح ها و تدابیر پلیس در حوزه دستگیری سارقان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. 

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه برای کاهش جرایم تمام تلاش مجموعه را به کار گرفته اند بر تعامل بیشتر بین مردم و پلیس تاکید کرد.

شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان واقع شده است.

کدخبر: 700200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟