هویت جعلی روشی برای کلاهبرداری از شهروندان / در تهران رخ داد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک فعال اجتماعی اقدام به راه‌اندازی یک کانال تلگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به اداره پلیس فتا و ادعای اینکه یک کانال جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده است که اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک کانال تلگرامی با بیش از  47 هزار نفر دنبال کننده، از کاربران کلاهبرداری می کند .

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های فنی و تخصصی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی و پس از تشریفات قضایی، این مجرم سایبری در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر شد و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت کانال جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام و دریافت وجه از بیش از 25 نفر از شهروندان اعتراف  نمود و از کرده خود ابراز پشیمانی کرد. همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

کدخبر: 699969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟