بازداشت سارقان سریالی مشهد / 70 زن و مرد را بدبخت کردند

چند وقتی می‌شد که گزارش‌های زیادی از سوی مردم مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراهشان در هسته مرکزی مشهد از سوی 2جوان موتورسوار به پلیس اعلام می‌شد و درست زمانی مأموران در صحنه جرم حاضر می‌شدند که اثری از مجرمان قاپ‌زن در محل نبود.

به گزارش رکنا، در حالی تحقیقات این پرونده سرقت‌های سریالی روی میز دایره تجسس کلانتری احمد‌آباد مشهد گشوده شد بود که 2سارق موتوری همچنان به کمین طعمه‌هایی می‌نشستند و در زمانی مناسب نقشه شوم خود را عملی می‌کردند.

مجریان قانون در تحقیقات میدانی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که منتج به چهره‌زنی متهمان شد اما از آنجا که این افراد به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش مرتکب سرقت‌های تیزدستانه شده و از طریق خیابان‌های فرعی متواری می‌شدند، دستیابی به این افراد تاحدی سخت و دشوار بود. پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه دستور گشت میدانی به صورت نامحسوس از سوی سرهنگ حسین دهقان‌پور، فرمانده انتظامی مشهد صادر شد و مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری احمد‌آباد در عملیاتی منسجم به پایش میدانی مناطق تحت حفاظت خود پرداختند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشتی 2جوان در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش بودند را در خیابان احمد‌آباد مشاهده کرده و زیر نظر گرفتند. موضوع رؤیت 2جوان مشکوک خیلی زود در بیسیم‌های مأموران کلانتری احمد‌آباد مشهد پیچید و چند تیم انتظامی دیگر سرخط مأموران گشتی پلیس قرار گرفتند.

مشخصات ظاهری 2جوان مشکوک و همچنین نوع موتورسیکلت آن‌ها با سرنخ‌های به دست آمده از سارقان گوشی‌قاپ سریالی که مأموران کلانتری احمد‌آباد در پی دستگیری‌شان بودند، برابری داشت از همین رو مجریان قانون عملیات خود را اجرایی کردند و آژیرکشان به سراغ متهمان رفتند.

تیراندازی برای دستگیری سارقان در مشهد

2جوان موتورسوار وقتی متوجه حضور پلیس و فضای ناامن اطراف خود شدند، بر سرعت موتورسیکلت خود افزودند و به صورت خلاف جهت خیابان فرار کردند. اخطار‌های مأموران پلیس کارساز نبود و متهمان قصد تسلیم شدن نداشتند. در این لحظه یکی از ضابطان قضایی با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به اسلحه شد و برای ایجاد رعب در دل متهمان چند تیر هوایی شلیک کرد.

راکب موتور خوب می‌د‌انست که اگر خود را تسلیم نکنند هدف شلیک‌های بعدی پلیس قرار خواهند گرفت از همین رو موتورسیکلت خود را متوقف و در حالی که هر2 دست‌ها‌یشان را بالا گرفته بودند خود را تسلیم پلیس کردند.

2متهم به دام افتاده جوانان ۲۲ و ۲۳ ساله‌ای هستند که به کلانتری احمد‌آباد مشهد منتقل شدند. در بررسی‌های اولیه از متهمان دستگیر شده نیز مشخص شد یکی از آنان تبعه خارجی غیرمجاز است که به همراه دوستش مرتکب این جرائم سریالی شده‌است.

ضابطان قضایی در این عملیات با بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه قمه بزرگ به همراه یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را کشف کردند. در ادامه پیگیری‌های پرونده نیز شخصی که با 2سارق به دام افتاده همکاری داشت و گوشی‌های سرقتی آن‌ها را خریداری می‌کرد نیز شناسایی و تحقیقات برای دستگیری این فرد نیز آغاز شد.

به گفته رئیس پلیس مشهد متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته معترف شدند برای اینکه پلیس آن‌ها را شناسایی نکند و دوربین‌های کنترل نظارت شهری ردشان را نزند پس از ارتکاب جرم به محلی امن رفته و بلافاصله لباس خود را عوض می‌کرده‌اند.

بنا بر اعلام سرهنگ حسین دهقان‌پور در مرحله اول تحقیقات این پرونده ۱۵مال‌باخته که گوشی‌های تلفن همراهشان از سوی 2متهم سرقت شده بود، به کلانتری احمد‌آباد مراجعه و علیه 2جوان قاپ‌زن شکایت کردند.

پس از ارسال پرونده به پلیس آگاهی و انجام بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی مستندات دیگری در باره متهمان به دام افتاده به دست آمد که نشان از افزایش سرقت‌های این 2جوان داشت. بنا بر آنچه به دست آمده احتمالا 2جوان گوشی‌قاپ در سرقت گوشی تلفن همراه ۷۰ شاکی دیگر نقش داشته‌اند که تحقیقات تا روشن شدن دقیق این پرونده ادامه دارد.

متهمان پس از تکمیل بررسی‌های اولیه تحویل دادسرا و هر2 با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.

مهدی قرآنی

کدخبر: 699801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟