نصب نرم افزارموبایلی؛ برای صاحبش 5 میلیارد ریال آب خورد

سرهنگ جواد جهانشیری رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبرگفت: فردی با در دست داشتن دستور قضایی جهت دادخواهی از خالی شدن کیف پول الکترونیکی اش به مبلغ 5 میلیارد ریال به پلیس فتا مراجعه و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: با بررسی های صورت گرفته از اظهارات شاکی و مستندات فنی موجود کارشناسان تحقیقات فنی خود را آغاز و پس از بررسی های لازم سرنخ هایی از هویت عامل دسترسی غیر مجاز بدست آوردند .

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته هویت فردی که نسبت فامیلی با صاحب کیف پول الکترونیکی داشت مشخص شد که پس از احضار وی به پلیس فتا حقایق تازه ای از ابعاد جرم صورت گرفته پیدا شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که رابطه نسبی با شاکی داشت پس از حضور در پلیس فتا با رویت شواهد فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد در مهمانی که منزل عموی خود دعوت بوده برای نصب نرم افزار روی گوشی عمویش،دقایقی گوشی وی را در اختیار گرفته و با رویت کیف پول الکترونیکی شاکی وسوسه شده و در فرصتی کوتاه از روی کد امنیتی دوازده رقمی تراست ولت شاکی عکس تهیه نموده و با دسترسی به کیف پول وی نسبت به انتقال موجودی 5میلیارد ریالی به حساب خود اقدام کرده که پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد : در هزاره سوم که موسوم به عصر فناوری اطلاعات است حفظ و ارتقاءامنیت مهمترین مولفه پیشگیری از هرگونه آسیب و تهدید و دسترسی غیر مجاز می باشد در همین رابطه حضور رمز ارزها که شکل جدیدتری از پول را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می دهد مورد توجه بخشی از کاربران فضای سایبر قرار گرفته و ورود بدون آگاهی به این عرصه موجب ضرر و زیان مالی خواهد شد .

وی به تمامی دارندگان رمز ارز توصیه می شود: برای ورود به عرصه پول دیجیتالی به اطلاعات خود متکی بوده و ابدا ًبرای ساخت و نگهداری کیف پول به کسی اعتماد نداشته باشند ثانیاً بر روی کیف پول های خود رمز دومرحله ای را فعال نموده (اپلیکیشن های خود را مجهز به رمز ورود نموده ) مضاف بر اینکه انجام هر تراکنش را منوط به تایید صاحب حساب نمایند تا بدین شکل از سرمایه های مالی خود محافظت نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟