کلاهبرداری با ساخت حساب کاربری جعلی تلفن‌های همراه در کیش

رئیس پلیس فتا کیش، نسبت به کلاهبرداری با استفاده از حساب کاربری تلفن‌های همراه از پیش ساخته شده و سرقت اطلاعات تجهیزات هوشمند هشدار داد.

به گزارش رکنا ، سرهنگ رضایی گفت: با شکایت فردی مبنی بر اینکه گوشی تلفن همراه خود را با حساب کابربری، یک سال گذشته از یک فروشگاه خریداری و در حال حاضر دسترسی به اطلاعات گوشی خود ندارد پلیس به بررسی موضوع پرداخت.

وی گفت: با اقدام‌های انجام شده مشخص شد فردی که اقدام به ساخت و فروش حساب کاربری کرده بود، پس از گذشت چند ماه اقدام به تغییر رمز آن و با ایجاد تماس با خریدار، برای برگرداندن رمز آن در خواست وجه کرده که با تلاش‌های ماموران پلیس فرد متهم شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شد.

توصیه به دارندگان تجهیزات هوشمند شرکت اپل

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش به دارندگان تجهیزات هوشمند شرکت اپل، توصیه کرد: ساخت حساب کاربری در تمامی کشور‌ها رایگان انجام می شود، اما با توجه به برخی مشکلات این امکان برای افراد در کشور ما و با شناسه اینترنتی ایران امکان پذیر نیست .

سرهنگ رضایی گفت: در صورت نیاز به حساب کاربری حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و پس از اولین ورود تمامی رمز‌ها و سوالات امنیتی و در صورت نیاز ایمیل پشتیبان را نیز تغییر دهید تا با این کار امنیت خوبی برای تجهیزات شما فراهم شود.

وی با تاکید بر خدمات رسانی برخط پلیس فتا در حوزه‌های مختلف به ویژه دریافت مشاوره گفت: هرگونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟