اعتمادی که به مزاحمت در فضای مجازی ختم شد

به گزارش رکنا، سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مدعی شد فردی ناشناس در بستر شبکه اجتماعی واتس اپ برای وی ایجاد مزاحمت کرده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی پرونده تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس، عامل ایجاد مزاحمت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام سایبری تصریح کرد: متهم در خصوص بزه ارتکابی اظهار بی اطلاعی کرد که در ادامه با پیگیری و هوشیاری کارشناسان مشخص گردید مدتی قبل متهم برای انجام ثبت نام اینترنتی، کارت ملی خود را در اختیار فردی از اقوام قرار داده است و او پس از انجام ثبت نام اینترنتی بصورت پنهانی اقدام به خرید سیم کارت به اسم متهم نموده است که در نهایت فرد مزاحم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.

سرهنگ جمالی ضمن بیان اینکه یکی از الزامات فعالیت در شبکه‌های مجازی، رعایت اخلاق می‌باشد ، هشدار داد: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است و درصورت ارتکاب، مجرمین به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن 08421821134 با ما درمیان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟