برخورد پلیس با گردانندگان صفحه اینستاگرامی فروش زیورآلات در زنجان

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد، اخیرا از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرامی اقدام به خرید انگشتر و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده است، به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج‌ کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش نموده بود، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی دو نفر متهم به‌هویت‌های معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مراجع قضایی، دستگیر شدند و در نهایت به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم ، ضمن انتقال به پلیس فتا استان، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شدند.

این مسئول انتظامی با بیان این‌که متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از 20 نفر به میزان تقریبی 200 میلیون ریال با این شگرد در سراسر کشور اعتراف کردند، از هموطنان خواست: فریب تبلیغات اغوا کننده و قیمت پایین کالاها در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی الامکان اجناس با ارزش را به صورت حضوری خریداری نمایند.

سرهنگ آدینه‌لو تصریح کرد: اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، یک ترفند قدیمی است که توسط کلاهبرداران سایبری نیز به کار برده می‌شود، بنابراین از کاربران درخواست می‌شود قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟