کشف پرونده برداشت غیرمجاز از کارت بانکی گم شده / در هرمزگان فاش شد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت : شخصی با ارائه مرجوعه قضایی و پرینت صورتحساب بانکی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشت مبلغ سه میلیون تومان از کارت بانکی ام از طریق دستگاه خودپرداز و اینترنت برداشت غیرمجاز شده است، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی اظهارات شاکی، کارت بانکی اش را روز گذشته گم کرده است و رمز پرداخت الکترونیکی را روی کارت نوشته است و احتمالا رمز دوم ثابت توسط متهم فعال شده است، همچنین متهم مبلغ 500 هزارتومان به کارت بانکی دیگری منتقل کرده است.

وی افزود: با اقدامات فنی هویت متهم 38 ساله از استان همجوار شناسایی و با دستور قضایی حساب های بانکی وی مسدود شد،در حین رسیدگی به پرونده، متهم به پلیس فتا استان مراجعه کرد و اعلام داشت در حال حاضر ساکن مهمانسرایی در شهر بندرعباس می باشد و کارت بانکی شاکی را پیدا کرده است و با مشاهده رمز روی کارت به علت کم پولی دچار وسوسه شده است بنابراین ضمن اظهار پشیمانی مبالغ را عودت و رضایت شاکی را اخذ کرد.

سرگرد احسان بهمنی بیان داشت : با بررسی سوابق متهم مشخص شد وی دارای 3 فقره سوء پیشینه در رابطه با حمل مواد مخدر می باشد،سرانجام پرونده برای کسب تکلیف به دادسرا ارسال شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی از شهروندان به علت سهل انگاری یا فراموشی اقدام به یادداشت رمز روی کارت بانکی می کنند، افزود: عدم رعایت نکات امنیتی موجب آسیب های مالی و روحی به این افراد می شود، همچنین هوشیاری شهروندان برای عدم فاش سازی رمزهای کارت بانکی باعث صیانت بخشی و پیشگیری از برداشت های غیرمجاز می شود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در جهت اطلاع از راه‌کارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  مراجعه نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟