کلاهبرداری میلیاردی از طریق آگهی تور مسافرتی در یک سایت واسطه گر / در مشهد فاش شد

به‌ گزارش خبرنگار رکنا، سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان نیشابوری مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات دیجیتالی متوجه شدند فردی با اطلاع رسانی تور گردشگری در یک سایت واسطه گر از اعتماد افراد سو استفاده کرده و افراد متقاضی پس از تماس با او شماره کارت در خواست و مبالغ متفاوتی را به شماره کارت بانکی وی انتقال داده اند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات فنی پلیس، مشخص شد متهم با افرادی که قصد فروش گوشی های موبایل خود را در فضای مجازی داشته اند تماس حاصل و شماره کارت آنان را اخذ و در ادامه نامبرده متقاضیان خرید تورهای گردشگری را به واریز وجه اعلامی در آگهی به حساب مالکان گوشی های موبایل خریداری شده به جای شماره کارت خود هدایت و از آنان درخواست می‌کند که موبایل های خریداری شده را با اسنپ به آدرس های اعلامی ارسال و سپس گوشی خود را خاموش می کند.

سرهنگ حسینعلی زاده تصریح کرد: همزمان با انتقال وجه به حساب فروشندگان گوشی های موبایل به دلیل این که شاکیان یعنی خریداران تورهای گردشگری شاکی بودند حساب های دریافت کننده وجه فروشندگان موبایل از طریق مقام قضایی مسدود و همزمان با رسیدگی به این پرونده نیز شکایت های دیگری از استان های دیگر نیز واصل شد.

وی اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف در فضای مجازی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضایی این فرد را در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نیشابور با اشاره به اینکه تا کنون ٣٧ شاکی از نیشابور و سراسر کشور شناسایی و یک میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری شده است ضمن توصیه به ‌شهروندان تاکید کرد: اعتماد نا به جا سرآغاز بسیاری از جرایم در جامعه است‌ و از شهروندانی که به این طریق دچار خسارت شده‌اند در خواست کرد؛ جهت شکایت و پیگیری پرونده با شماره تلفن ٠۵١ - ۴٢٢٢٩۵۴۵ پلیس فتا نیشابور و یا به آدرس سیمتری طالقانی کلانتری ١١ جمهوری مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟