کلاهبرداری با شگرد پرداخت بیعانه / راز باغ ویلاها در مشهد لو رفت

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری متهمی سابقه‌دار خبر داد که خود را مشاور املاک معرفی کرده بود و با درج آگهی‌ جعلی با عنوان اجاره باغ ویلا در وب سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش رکنا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبرگفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان مشهد مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی در وب سایت دیوار، پرونده اولیه تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا شهرستان مشهد تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: مشابه این پرونده در بازه زمانی مشخصی تعداد 6 شهروند دیگر نیز به همین روش فریب خورده دارد و مشخص شد که مالباختگان مبالغی از یک و نیم میلیون ریال الی 4 میلیون ریال جهت پرداخت بیعانه اجاره باغ ویلا در ایام تعطیلات آخر هفته پرداخت کرده اند که با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا شهرستان مشهد مشخص شد که متهم برای جلب اعتماد شهروندان از برند یکی از مشاوران معتبر سوء استفاده کرده و از این طریق با ثبت آگهی جعلی تحت عنوان اجاره منزل و باغ ویلا اقدام به کلاهبرداری نموده است.

سرهنگ جواد جهانشیری ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، متهم طی هماهنگی با مراجع قضایی شناسایی و دستگیرشد.

این مقام سایبری بیان کرد: این مجرم سایبری در بازجویی‌های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری گردیده به جرم خود اعتراف کرد و بیان کرد شاگرد مغازه مشاور املاک می باشد و با درج آگهی‎ های جعلی در سایت های واسطه گر اینترنتی از باغات و منازل ویلایی، پس از جلب اعتماد کاربران به منظور کسب درآمد مبالغی را تحت عنوان بیعانه، از آنان دریافت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان اینکه این مجرم سایبری دارای سابقه قضایی می‌باشد، گفت: در سابقه قبلی از وی مشخص شد که او با درج آگهی با عناوین مختلفی مانند اجاره منزل، فروش لباس، فروش کالا و غیره اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نموده است.

این مقام انتظامی با بیان این مطلب که یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری در سایت‌های درج آگهی، پرداخت بیعانه است، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مجرمین بعد از جلب اعتماد متقاضیان درخواست بیعانه برای کالا می‌کنند و بعد از دریافت از ارسال کالا خودداری کرده و دیگر پاسخگو نخواهند بود لذا شهروندان حتما پس از رویت و دریافت کالا وجه را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری یا با شماره تماس 096380 با ما درمیان بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 694337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟