نفس‌های آخر شعله‌های آتش در پالایشگاه تهران / تلاش 16 ساعته نفسگیر
حجم ویدیو: 1.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش رکنا، شعاع شعله های آتش و دود ناشی از آن پایین آمده و همچنان آتش نشانان با انجام عملیات های حرفه ای با آن دست و پنجه نرمی کنند.

هم اکنون (ظهر روز پنجشنبه) تردد در جاده های اطراف پالایشگاه تهران از جمله روستاهای گلحصار، عظیم آبادی و اسماعیل آباد، جاده قدیم تهران - قم به صورت روان در جریان است و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

پالایشگاه تهران که با وجود شرکت های نفت بحران، پاسارگاد، شرکت لوله و خطوط مخابرات، نیروگاه گازی ری، نیروگاه برق ری، انبار نفت جنوب تهران و شرکت انتقال گاز ایران در شهرستان ری با عنوان جزیره انرژی معرف است.

هم اکنون آتش به صورت کنترل شده در قسمت های شرقی پالایشگاه تهران که عصر روز گذشته دچار آتش سوزی شد به صورت کنترل شده ادامه دارد و دود آن نیز بخشی از آسمان جنوب تهران را فرا گرفته است.

فعالیت سایر بخش های پالایشگاه مانند انبار نفت به صورت عادی انجام می گیرد و تانکرهای حمل سوخت به صورت عادی بارگیری و حمل مشتقات نفتی را انجام می دهند.

ستاد بحران استان تهران مسیرهای منتهی به قسمت حریق را در پالایشگاه تهران تحت کنترل خود گرفته است و اجازه ورود بدون مجوز در آن امکان ندارد.

براساس اعلام سخنگوی پالایش نفت تهران، با توجه به کاهش شعله‌های آتش به سه درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم پالایشگاه تا حوالی ظهر وارد مدار تولید شود.

علیرغم شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر کمبود بنزین بر اثر این آتش سوزی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تهران گفته است در بحث تامین و توزیع بنزین هیچ مشکلی وجود ندارد و تقریبا تمام مخازن جایگاه‌ها پر شده است و انبارها به میزان کافی ذخایر بنزین دارند.

به گفته شاکر خفایی تنها یک‌ مخزن‌ ضایعات‌ نفتی‌ پالایشگاه تهران آتش گرفته، تمام تاسیسات سالم است و با اطفاء حریق امروز بار دیگر وارد مدار می شود و آتش گرفتن ۱۸ مخزن شایعه است به هیچ وجه مناطق مسکونی اطراف پالایشگاه تخلیه نشده است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی تاثیری در تامین بنزین و سایر مواد نفتی نداشته است؛ تاکید کرد: تمام تاسیسات پالایشگاه تهران سالم است و در صورتی که آتش سوزی کاملا اطفاء شود پالایشگاه وارد مدار می شود.

محمد مهدی نوری آل آقا رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با توجه به‌ استمرار آتش‌سوزی پالایشگاه تهران و بنا به درخواست شهرداری و آتش‌نشانی شهر تهران از «مرکز اطفای حریق هوایی وزارت دفاع»، چهار فروند بالگرد و یک هواپیمای آتش‌نشان از یگان‌های پروازی هوافضای سپاه و هلال احمر با تجهیزات لازم اطفای حریق هوایی، آمادگی خود را برای پرواز عملیاتی اعلام کردند و عوامل اجرایی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع در محل خدمت حضور دارند.

پالایشگاه تهران از شمال به منطقه ۲۰ تهران، از غرب به جاده قدیم قم - تهران، از شرق به روستاهای گلحصار، عظیم آباد و اسماعیل آباد منتهی می شود و در جنوب این پالایشگاه نیز شهر باقرشهر واقع شده است.

آتش سوزی پالایشگاه در قسمت شرقی آن رخ داده است.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

 ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر روز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟