کلاهبرداری میلیاردی با شگرد خرید و فروش ارز / پلیس تهران برملا کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد بیش از 450 میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی ایشان برداشت شده است،در همین خصوص پرونده اولیه تشکیل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد با یک سایت خرید و فروش ارز در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین تر از بازار اقدام به فروش ارز می کرد،وسوسه شدم و جهت خرید ارز از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی ام خالی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی خرید و فروش ارز با درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و روبه رو شدن با مدارک و مستندات انکارناپذیر پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با راه اندازی یک سایت خرید و فروش ارز و یک درگاه جعلی بانکی از بیش از 14 نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده ی فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی دلیل می تواند یکی از ترفندهای مجرمین اینترنتی باشد، جهت ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری نمایند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟