توقیف 72 هزار ماینر در کشور

به گزارش رکنا، بنا بر گفته سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا دستگاه‌های ماینر یا همان استخراج رمزارزها عموما از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند و علاوه بر اتلاف نیروی برق تبعاتی سوء در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارند. علاوه بر این دستگاه‌های استخراج رمز‌ارز کشف شده نو نیستند و به صورت دست دوم و به عنوان دستگاه خارج از استفاده، وارد کشور می‌شوند.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال پلیس با همکاری شرکت برق در سراسر کشور موفق به کشف و توقیف حدود ۳۰۰۰ دستگاه ماینر شده است. به گفته سردار مقیمی استخراج رمزارزها در سه قسمت خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی انجام می‌شود که پلیس با این موارد برخورد قانونی خواهد کرد. گرچه این مقام مسئول از دستگیری متهمانی نیز در این راستا خبر داده اما به تعداد آن‌ها اشاره نکرده است.

البته در میان این بگیر و ببند‌ها هم افرادی هستند که با اخذ مجوز در حال تولید رمزارز هستند که سردار مقیمی به آن اشاره کرده و گفته است که افراد یا سازمان‌هایی که مجوز قانونی این فعالیت را اخذ کرده‌اند برقشان را هم خودشان تولید می‌کنند و برای تأمین برق، باری به شبکه‌های سراسری وارد نمی‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟