جزئیات پرونده رسوایی مدیر سرشناس برق استان البرز و همدستانش

رییس کل دادگستری در خصوص ریز جزییات پرونده مدیرعامل سابق اداره برق استان البرز گفت: در این پرونده ۱۲ نفر دستگیر شدند که همگی این افراد کارکنان اداره برق نبودند؛ تا کنون 20 میلیارد رشوه در این پرونده ثبت شده است.

به گزارش رکنا، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در پی انتشار خبری در خصوص «بازداشت مدیرعامل سابق اداره برق منطقه ای استان البرز و ۹ نفر دیگر در این رابطه» گفت: این خبر شائبه اینکه ۹ نفر از افراد بازداشتی از کارکنان اداره برق استان بوده‌اند را ایجاد می‌کرد که لازم است توضیحات تکمیلی زیر در این خصوص اعلام شود.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: تعداد افراد بازداشتی ۱۲ نفر است که ۳ نفر از پرسنل شرکت در البرز و تهران و ۹ نفر از واسطه‌ها در خارج از شرکت بودند و این ۹ نفر سمتی در شرکت برق ندارند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: ۲ نفر از کارکنان برق استان البرز و ۱ نفر از کارکنان برق استان تهران از کارکنان بودند؛ این افراد از طریق واسطه‌هایی که هیچ یک از آنها کارمند برق نبودند از متقاضیان انشعاب برق با مگاوات بالا، که اغلب از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی و بعضا از اشخاص حقیقی بودند با عنوان مشاوره و یا پیگیری، وجوهی را به صورت غیرقانونی اخذ می‌کردند که جمع مبالغ اخذ شده به عنوان رشوه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

رسوایی مدیر سرشناس برق و 9 کارمندش در استان البرز

فاضلی هریکندی یادآور شد: هر یک از این ۳ کارمند حدود ۵ میلیارد تومان و واسطه‌ها نیز مبلغی از ۳۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان اخذ کرده اند که تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی شوه دهنده به ۴۰ مورد می‌رسد.

وی تصریح کرد: مجموعا تاکنون ۱۲ متهم تعقیب و تحقیق شده است و به جز یک نفر که حدود ۲ ماه است در بازداشت قرار دارد بقیه متهمان پس از بازداشت و انجام تحقیق با توجه به تکمیل تحقیقات فعلا با قرار تامین متناسب آزاد شدند.

به گفته این مقام مسؤول بازداشت و جرایم تعداد معدودی از کارکنان یک اداره نافی تلاش سایر کارکنان خدوم آن مجموعه نیست؛ هر چند ضرورت افرایش نظارت‌های درون سازمانی را چند برابر می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟