نجات جان کوهنوردان مصدوم در ارتفاعات تنکابن

به گزارش رکنا ،محمود قاسمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طی تماس تلفنی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در روز جمعه با پایگاه امداد و نجات ۲ هزار تنکابن مبنی بر اعلام گمشدگی ۳ کوهنورد مرد در قله گردکوه، یک تیم از پایگاه دو هزار به همراه دو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان تنکابن به محل حادثه اعزام شد.

او افزود:امدادگران پس از عملیات جستجو و نجات بی وقفه گمشدگان که مصدوم هم شده بودند را پیدا کرده و ضمن انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی، با توجه به صعب‌العبور بودن و شرایط سخت منطقه و همچنین مصدومیت شدید کوهنوردان طی هماهنگی‌های با سازمان امداد و نجات، مقرر شد بالگرد جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شود.

قاسمی گفت: با این وجود با توجه به قرار گرفتن در سان ست هلیکوپتر و عدم پرواز در روز جمعه، نجاتگران جمعه شب در محل حادثه در کنار مصدومان اقدامات زیستی را فراهم کرده و شب را در آن منطقه به سر بردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران افزود:تیم پروازی در روز شنبه با انجام سه سورت پروازی و در عملیاتی سخت و نفس سه کوهنورد را پس از ۳۰ ساعت به نقطه امن (پد بالگرد سپاه ناحیه تنکابن) انتقال داده و سپس به صورت زمینی با آمبولانس پایگاه خشکه داران تنکابن به مرکز درمانی نیز منتقل شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟