اما و اگر‌های مهار آتش کارخانه رنگ پرندک

به گزارش رکنا، شهردار پرندک از وقوع آتش سوزی گسترده در کارخانه تولید رنگ مکث واقع در شهرک صنعتی این شهر خبر داد.

در حالیکه مدیر کارخانه رنگ پرندک از نامناسب بودن تجهیزات اطفاء حریق گلایه‌مند است شهردار پرندک این موضوع را تائید نکرد.

شامگاه پنج شنبه مورخ ۳۰ اردیبهشت کارخانه تولید رنگ در شهر صنعتی پرندک از توابع شهرستان زرندیه دچار حریق گسترده شد.

پس از وقوع این حادثه گروه‌های امدادی و آتش نشان از شهرستان زرندیه و شهرستان رباط کریم استان تهران برای مهار آتش به محل اعزام شدند و بعد از حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه تلاش توانستند آتش سوزی در این کارخانه را مهار کنند.

مددی شهردار پرندک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آتش سوزی در شرکت رنگ مکث در شهرک صنعتی پرندک شهرستان زرندیه از ساعت ۲۱ شروع شد و عوامل آتش‌نشانی شهر‌های پرندک، زاویه، مامونیه، ساوه، پرند و رباط کریم به محل اعزام شدند.

مددی افزود: آتش نشانان پس از تلاش فراوان در ساعت ۳۰ بامداد آتش را مهار کردند و بعد اط آن برای جلوگیری از شعله مجدد احتمالی حریق تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح در محل ماندند.

اگر چه این آتش سوزی گسترده بود، اما در این حادثه به کسی آسیب نرسید و این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط خسارات مالی به بار آورد.

اما مدیر کارخانه سوخته شده از نحوه اطفاء حریق و بکار نبردن تجهیزات مناسب گلایه‌مند بود.

نعمتی مدیرعامل کارخانه رنگ پرندک گفت: با توجه به وسعت آتش و نوع مواد سوخته شده که حلال‌های صنعتی بودند آتش نشانی باید از کف مخصوص برای مهار حریق استفاده می‌کرد در صورتی که با آب آتش را خاموش کرد.

مددی شهردار پرندک در پاسخ به این موضوع گفت: به شهادت نگهبانان شرکت واحد آتش نشانی پرندک ابتدا از کف و فوم برای مهار حریق استفاده کرد و سپس با استفاده از آب آتش را خاموش کرد.

نعمتی مدیرعامل کارخانه رنگ پرندک با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی حدود ۵۰ نفر اشتغال دارند ابراز امیدواری کرد با کمک مسئولین این مجموعه را دوباره راه اندازی کنند

لازم به ذکر است علی حسینی مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان پرندک حاضر به مصاحبه تلفنی با خبرنگار ما نشد.

با وجود پیگیری خبرنگار ما هنوز میزان خسارات این آتش سوزی برآورد نشده و علت این حادثه هم هنوز مشخص نشده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید

کدخبر: 689991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟