ارتفاعات کوه دیل گچساران در محاصره آتش

به گزارش رکنا، علیرضا اتابک در گچساران اظهار کرد: آتش سوزی در ارتفاعات کوه دیل گچساران از روز پنج‌شنبه آغاز که با تلاش نیروهای امدادی روز گذشته مهار شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در روز گذشته مهار شده است، گفت: متاسفانه ساعاتی بعد از مهار آتش به جهت وزش بادهای شدید و گرمای شدید منطقه در ارتفاعات مجددا آتش شعله ور شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه از شب گذشته تا کنون برای مهار آتش در منطقه حضور دارم، گفت: هم اکنون 70 نیرو برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده کوه دیل در حال تلاش هستند.

اتابک با بیان اینکه نیروها توسط بالگرد برای مهار آتش به ارتفاعات کوه دیل اعزام شده‌اند، اذعان کرد: با تلاش نیروهای امدادی هم اکنون آتش در ارتفاعات کوه دیل مهار و آتش در تنگه محاصره شده است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی پس از مهار آتش در ارتفاعات کوه دیل هم اینک توسط بالگرد به قسمت تنگه در حال اعزام هستند.

فرماندار گچساران اذعان کرد: برای مهار آتش در منطقه نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، بسیج، دوست داران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد و اهالی روستا مشارکت دارند.

اتابک با بیان اینکه علت این گونه آتش سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها انسانی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگلهای گچساران مشخص نیست و پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان مشخص خواهد شد.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه وارد شده است.

به گزارش فارس، منطقه حفاظت شده دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت در ۳۵ کیلومتری شمال غربی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده که درختان بلوط، ارزن ، بادام کوهی، زالزالک و بَن از مهم‌ترین پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده کوه دیل به شمار می روند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 689619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟