آتش سوزی در منطقه ماله گاله شیراز

به گزارش رکنا، مهران نامداری صبح امروز به خبرنگاران اعلام کرد: وقوع آتش سوزی در محدوده ارتفاعات کوه دلو و منطقه حفاظت شده ماله‌گاله، ابتدا وسعت اندکی داشت، اما رفته رفته گسترش یافت و حوالی ساعت ۴ بامداد گسترش بسیار زیادی پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه وزش باد به گسترش آتش کمک کرده است، گفت: این حریق در ارتفاعات کوه دلو و حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در نقطه‌ای صعب‌العبور و دارای تراکم زیاد اتفاق افتاده است.

نامداری با بیان اینکه عمده کسانیکه در مهار آتش مشارکت داشتند، نیرو‌های محلی و مردم بودند، لزوم تامین به موقع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات را عاملی موثر در جلوگیری سریع از گسترش حریق دانست.

ارتفاعات پل گچی شیراز در آتش سوخت

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات پل گچی در انتهای شهرک خوشرو شیراز چند هکتار از مراتع این منطقه را سوزاند.

محمدهادی قانع با اشاره به اینکه ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات حوالی پل گچی از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، گفت: به علت گستردگی آتش سوزی تیم امداد از ایستگاه‌های ۱۴، ۵ و ۳ به همراه ۱۸ آتش نشان و تجهیزات مخصوص خود را به محل حادثه رساندند.

او با بیان اینکه این آتش سوزی در مساحت زیادی از مراتع به دلیل شعله باز در مجاورت پوشش گیاهی خشکیده ایجاد شده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه ، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت، افزود: پس از رسیدن آتش نشانان به محل، به دلیل شرایط، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودرو‌های عملیاتی، تیم‌های امدادی با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه استعداد محیطی محل هر لحظه شعله‌های آتش را گسترده‌تر و کنترل آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می‌کرد، اظهار داشت: آتش‌نشانان با تلاش همه جانبه خود، بعد از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند، علت آتش سوزی نیز در دست بررسی است.

او در خصوص آتش سوزی در مراتع و زمین‌های خالی هشدار داد و گفت: با افزایش دما گیاهان خودرو و فصلی پوشیده شده در ارتفاعات و تپه‌ها خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی می‌شود که مستعد آتش‌سوزی بوده و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار آتش می‌شوند.

قانع بیان کرد: با توجه به افزایش آتش سوزی‌های متعدد مربوط به مراتع در چند روز گذشته شهروندان باید بیش‌تر از قبل در حفظ منابع طبیعی دقت کرده و ناایمنی‌ها مربوط به باغات و فضای سبز را در جهت کاهش حوادث به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟