مردان خارجی قبل از خروج از ایران در فرودگاه دستگیر شدند

در عملیات مشترک پلیس استان بیش از 32 میلیارد ریال دارو و دستگاه قاچاق استخراج ارز دیجیتال کشف شد.

به گزارش رکنا، عوامل انتظامی و آگاهی در مجموعه پلیس استان در چند روز گذشته با انجام 5عملیات منسجم و اطلاعاتی موفق به کشف یک محموله سنگین دارو و همچنین 3مزرعه استخراج ارز دیجیتالی در مشهد و چند شهر دیگر شدند.

مرحله اول این عملیات در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به اجرا درآمد. عوامل انتظامی فرودگاه مشهد در اقدامی اطلاعاتی درباره چند مسافر خارجی شان که تصمیم داشتند یک محموله اتصالات لوله را به کشور افغانستان انتقال بدهند، مشکوک شدند و این افراد را برای بررسی دقیق موضوع به مقر فرماندهی خود انتقال دادند.

3مرد جوان که هنوز جرمشان برای مردان قانون مشخص نشده بود پس از انتقال به مقر فرماندهی پلیس فرودگاه بین المللی درباره محموله شان به ضدونقیض گویی افتادند. ضدونقیض گویی که رازی مجرمانه در پرده ابهامش داشت و این معما با اقدام به موقع مجریان قانون خیلی زود حل شد.

مأموران پلیس فرودگاه با بررسی محموله اتصالات لوله متعلق به مظنونان دریافتند که این افراد در پوشش این بار در حال انتقال یک محموله سنگین دارو به کشور افغانستان بوده اند. خیلی زود کارتن های مختلف داروهای قاچاق کشف شد و مجریان قانون پی به راز مجرمانه این گروه سه نفره بردند.متهمان که دستشان برای پلیس رو شده بود به ناچار لب به بیان حقیقت گشودند و به جرم خود اعتراف کردند.

پلمب یک داروخانه در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح جزئیات این عملیات ضربتی پلیس گفت: 2تن از متهمان به دام افتاده تبعه خارجی هستند که در محل فرودگاه شناسایی و دستگیر شده اند. در تحقیقات بعدی این پرونده مشخص شد که متهمان با یک داروخانه در مشهد همکاری داشته اند که در این راستا بلافاصله دستور قضایی صادر و این داروخانه شناسایی و مهروموم شد.

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: متهمان به دام افتاده در این اقدام مجرمانه خود قصد داشتند که 8تن انواع دارو بدون بارنامه و مجوزهای قانونی را به ارزش 14 میلیارد ریال از کشور خارج کنند که با هوشیاری مأموران پلیس فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد روبه رو شدند و قبل از اینکه موفق به اجرای نقشه شوم خود شوند جلب قانون شدند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفتند و تحقیقات از این افراد برای شناسایی دیگر همدستانشان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 686101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟