شکارچی قوچ های وحشی بازداشت شد

به گزارش رکنا، مطهره قریشی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در راستای گشت و کنترل مستمر منطقه از شکار یک راس قوچ وحشی در بخش ساردوئیه جیرفت مطلع شدند.

وی افزود: اداره محیط زیست با هماهنگی دستگاه قضایی ساردوئیه حکم بازرسی از منزل متخلف را اخذ و مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران محیط زیست در این بازرسی قسمتی از لاشه یک راس قوچ وحشی، ۲قطعه کبک، ۱۰ قطعه ماهی رودخانه ای، یک قبضه اسلحه شکاری ، یک قبضه اسلحه بادی ، تعداد زیادی فشنگ گلوله زنی و ساچمه زنی به همراه یک دستگاه ساچمه ساز و سایر ادوات شکار از منزل شکارچی کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره محیط زیست جیرفت صید و شکار غیرمجاز هر یک راس قوچ وحشی را بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی را ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ فقط برای ضرر و زیان وارده به محیط زیست لحاظ می شود.

وی افزود: علاوه بر پرداخت جریمه متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می شود.

قرشی با بیان اینکه فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و آزاد این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار است.

وی گفت: مردم طبیعت دوست هرگونه تخلف زیست محیطی را با شماره تلفن ۴۳۳۱۳۳۱۰ اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟