بازداشت عامل هتک حیثیت در ایلام / دعوا در فضای مجازی بالا گرفت

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل هتک حیثیت یکی از شهروندان به دنبال عدم توافق در خرید اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان ایلام سرهنگ "علی جمالی" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایتی با این موضوع که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصاویر شخصی وی را با عنوان فردی کلاهبردار منتشر نموده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی مستندات، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان، عامل ایجاد مزاحمت با هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام مسئول افزود: متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف و عنوان کرد: در بستر دیوار قصد معاوضه کالا داشته است و در ادامه ارتباط، شاکی تصاویر شخصی خود را در اختیار من قرار داده که پس از انجام معامله، شاکی خواستار فسخ معامله و معاودت کالای خود را داشت و به همین دلیل و به قصد انتقام جویی تصاویر وی را به عنوان فردی کلاهبردار در فضای مجازی منتشر کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پرونده جهت ادامه رسیدگی تحویل مراجع قضایی داده شد، بیان کرد: شهروندان در معاملات خود به هیچ عنوان به افراد ناشناس در این فضا اعتماد نکرده و تصاویر شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: همشهریان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟