بازداشت  فالگیر اینترنتی آمل / او برای مشتریانش کیسه دوخته بود

 رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد: فردی که با ترفند دعانویسی و رمالی در فضای مجازی از هموطنان غرب استان مازندران کلاهبرداری می‌کرد توسط کارآگاهان پلیس فتا شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد: متهم با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می کرد.

وی افزود: طی‌ رصدهای مستمرکارآگاهان پلیس فتا مازندران درفضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته های مصرفی در قبال دریافت مبالغ می کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی وتحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرهای استان‌ مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم توسط پلیس فتا شهرستان آمل دستگیرو به همراه ادله های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا آمل انتقال داده شد.

سرهنگ خورشاد افزود: در بازجویی های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می شد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اخیراً کلاه‌برداری مالی به روش طالع بینی و دعانویسی به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل‌شده است؛ ازاین‌رو به کاربران توصیه می‌کنم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاه‌برداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

رئیس پلیس ‌فتا استان مازندران در پایان گفت: قربانیان حتی بعد از رسیدن به این باور که فریب‌خورده‌اند یا به علت این‌که مبلغ ازدست‌داده را ناچیز می‌پندارند و یا به این دلیل که تصوّر می‌کنند موضوع قابل‌پیگیری قضایی نیست، از طرح شکایت خودداری کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا دعانویسان ورمالان همچنان به کار خود ادامه داده و از افراد بیشتری کلاه‌برداری و کسب درآمد نمایند ازاین‌رو از هم‌وطنان عزیز خواستاریم تا در صورت مواجهه با چنین مسائلی، آن را به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس باما اطلاع دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟