عکس های آتش سوزی تانکر سوخت بیخ گوش پالایشگاه تهران

 با تلاش نفسگیر آتش نشانان 5 ایستگاه، شعله های مهیبی که یک تانکر سوخت را در خیابان رجایی در بر گرفته بود مهار و خاموش شد.

به گزارش رکنا، شب گذشته شهروندان با مشاهده آتش سوزی یک تانکر حامل سوخت در جنوب به شمال خیابان رجایی بعد از شهر سنگ با سامانه 125 تماس گرفتند و از وقوع این حادثه خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان بی درنگ آتش نشانان 4 ایستگاه آتش نشانی تهران و آتش نشانان باقرشهر را ساعت 20:52 دقیقه به محل حادثه رهسپار کرد.

به گفته عزیز غلامی نسب مدیر منطقه هفت عملیات: یک تانکر 30 هزار لیتری حامل بنزین در حین حرکت دچار آتش سوزی شده بود که راننده پس از مشاهده آتش سوزی بلافاصله قسمت تانکر را از خودرو جدا کرده و از محل حادثه دور شده بود.

وی ادامه داد: بنزین داخل تانکر پس از جدا شدن از خودرو در سطح خیابان جاری شده و این امر باعث گستردگی حجم آتش سوزی و سوختن کابل های برق فشار قوی، درختان و فضای سبز حاشیه خیابان نیز شده بود.

غلامی نسب تصریح کرد: گروهی از نیروهای عملیات نیز با رعایت موارد ایمنی و با یک آرایش عملیاتی مناسب از چهار ضلع با استفاده از 4 رشته لوله کف رسان آتش نشانی اقدام به مهار شعله های در حال گسترش تانکر کردند و گروهی دیگر از آتش نشانان نیز با استفاده از کف آتش نشانی، سوخت جاری شده در سطح خیابان و شعله های آتش در حال گسترش را به طور کامل مهار و خاموش کردند.

وی افزود: پاره شدن کابل های برق فشار قوی در محل حادثه ، عملیات آتش نشانان را برای مهار شعله های آتش تانکر سوخت بسیار دشوار کرده بود که پس از قطع جریان برق توسط عوامل اداره برق، آتش نشانان در یک عملیات تهاجمی و با رشادت کامل توانستند به سرعت شعله های آتش را فرو نشانده و وارد فاز دوم عملیاتی شدند.

مدیر منطقه 7 عملیات گفت: آتش نشانان همزمان با عملیات مهار شعله های آتش، اقدام به خنک کردن تانکر حامل سوخت کردنده و با هماهنگی عوامل پالایشگاه درخواست تانکر جایگزین جهت انتقال سوخت باقیمانده را اعلام کردند.

وی افزود: پس از حضور خودروی تانکر سوخت جایگزین و با استفاده از پمپ های مخصوص ضد جرقه، سوخت موجود در تانکر سوخته جابجا شد و آتش نشانان با همکاری عوامل شهرداری و با استفاده از خاک سطح لغزنده، خیابان را ایمن سازی کردند.

غلامی نسب با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت، خاطر نشان کرد: آتش نشانان سطح خیابان را از بقایای به جا مانده از این حادثه به طور کامل پاکسازی کرده و تانکر سوخت را به عوامل نیروی انتظامی و عوامل پالایشگاه تحویل دادند.

گفتنی است: علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران هم اکنون در حال بررسی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 
کدخبر: 683255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟