انهدام باند 11 نفره کلاهبرداران تلفنی/60 شاکی و کشف 20 میلیارد سرقت

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شکات در ادامه اظهارات خود اعلام کردند شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم تمامی اطلاعات محرمانه خود را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده که بیش از 60 نفر بودند و بررسی های همه جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمین این پرونده بصورت یک باند حرفه ای در حال کلاهبرداری به این روش هستند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ تعداد هفت نفر از اعضای این باند در وهله اول شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی سایر اعضا که بصورت پنهان و لایه لایه فعالیت می کردند در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در مراحل بعدی پس از شناسایی 3 نفر دیگر از اعضای اصلی باند تیم عملیاتی پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ وارد عمل شد و این افراد نیز پس از تشریفات قضایی در یکی از استان های همجوار تهران بزرگ دستگیر شدند.

گودرزی اظهار داشت: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی در نهایت توسط تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: در نهایت این باند که از هشت نفر مرد و سه نفر زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر استان تهران فعالیت مجرمانه انجام می داد منهدم و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از 60 نفر به ارزش ریالی حدود20 میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟