آتش سوزی 3 هکتاری در جنگل های سنندج

محمدرئوف نصری روز سه‌شنبه اظهار داشت: این آتش سوزی سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی جدی وارد نشده است.

به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: شروع آتش‌سوزی‌ها از حدود یک و ماه نیم آینده شروع می شود اما امسال با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و خشک شدن زودتر از موعد پوشش گیاهی، ممکن است آتش سوزی هم زودتر اتفاق بیفتد.

نصری با بیان اینکه ۹۷درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از آتش سوزی هم عمدی است که از مردم می خواهیم تا نهایت دقت را هنگام تفریح و گردش در طبیعت داشته باشند و اگر در عرصه‌های طبیعی آتش روشن کردند، بعد از تفریح از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

وی مشکل عمده در زمینه آتش سوزی مراتع را عمدی بودن آن اعلام کرد و افزود: برای این مساله تا فرهنگسازی لازم انجام نشود، با هیچ بودجه و اعتباری نمی توان آن را حل کرد.

نصری سخت‌گذر بودن عرصه های طبیعی را از دیگر مشکلات در زمان آتش سوزی برشمرد و افزود: این مساله باعث می شود تا دسترسی به مکانهایی که دچار آتش سوزی شده سخت باشد.

وی افزود: سال گذشته ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سنندج اتفاق افتاد که ۲ فقره در عرصه های جنگلی به مساحت ۱۵.۳ هکتار و ۴۵ فقره مرتعی به مساحت ۳۴۰ هکتار بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج از تعداد آتش‌سوزی‌های مرتعی، ۲۳ فقره در محدوده و حریم شهری بود که ۷۸ هکتار را شامل می‌شد و با وجود اینکه در حوزه راه و شهرسازی بود، اما منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به اطفای آن اقدام کرد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان هم در اطلاعیه های مختلف ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند.

شهرستان سنندج ۳۶۰ هزار هکتار مرتع و جنگل دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟