آتش سوزی جنگل گچساران بعد از 2 روز مهار شد

به گزارش رکنا،رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد پس از ۴۸ ساعت تلاش مهار شد.

ولی رمضانی یکشنبه شب افزود: منطقه حفاظت شده خامی ساعت ١٩ روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیروهای طبیعت دوست منطقه دیل، مارین، اسپر و نیروهای اداره منابع طبیعی ومحیط زیست پس از مهار در بامداد شنبه به دلیل شعله های جا مانده در جنگل ها و مراتع دوباره روشن شد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۰ نیروی امدادگر در ارتفاعات کوه خامی در حال پایش منطقه هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران عنوان کرد: این امدادگران امشب در محل وقوع حریق می مانند تا در صورت فوران دوباره آتش آن را مهار کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش با مشکل مواجه شده شد.

رمضانی با اشاره به سخت گذر بودن منطقه و پیمایش مسیرهای سخت به مدت زمان ۲ ساعت به صورت پیاده از سوی امدادگران تاکید کرد: تلاش امدادگران برای اطفای حریق در این آتش سوزی ستودنی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ابراز داشت: اطفای حریق در این آتش سوزی با استفاده از سرشاخه درختان و دستگاه های دمنده انجام شده است.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی تعدادی از درختان منطقه حفاظت شده خامی شامل گونه هایی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

رمضانی ابراز داشت: علت و وسعت این آتش سوزی پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

این نخستین آتش سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

کوه سه هزار متری خامی در حد فاصل میان شهرستان های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های سال گذشته دچار آسیب جدی شد.

این میزان جنگل و مراتع در۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

آتش سوزی های سال گذشته در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟