183 زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه از محوری‌ترین مباحث سند تحول قضایی نگاه به زندان و زندانیان است گفت: زندان تنها مختص به متهمان نیست بلکه افراد زیادی بخاطر مشکلات و مباحث مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش رکنا، او افزود: برای رسیدن به اهداف سند تحول قضایی علاوه بر نیاز و همکاری قضات به همکاری آحاد مردم استان کردستان نیاز داریم.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه با محکومیت مالی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ نفر توسط مردم و خیرین آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه کل محکومیت مالی این تعداد، ۳۶۷ میلیارد ریال بود اضافه کرد: امسال هم ۱۸۳ نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای آزادی آن‌ها به ۹۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۳ نفر محکوم مالی جرایم غیر عمد شامل محکومیت‌های مالی، دیه، مهریه و نفقه در زندان‌های استان داریم و برای آزادی آن‌ها نیاز به ۹۳ میلیارد تومان اعتبار است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در این ایام کرونایی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند انتظار ما از خیرین و همه آحاد مردم این است که از این فرصت استفاده کنند و به یاری ستاد دیه بیایند و با کمک‌های خودشان به آزادی این زندانیان کمک کنند.

او اظهار داشت:متاسفانه براساس مطالعات انجام شده حدود ۵۰ درصد از فرزندان زندانیان دچار آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری شده و بخشی از پرونده‌های طلاق مربوط به همسران زندانیان است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دادگستری کردستان هم امسال برای نخستین بار در جشن گلریزان شرکت می‌کند و با کمک‌های خود سهمی در آزادی زندانیان مالی خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟