آتش سوزی هولناک بیخ گوش تهران / امدادرسانی به موقع بود + عکس ها

خطر آتش سوزی مواد شیمیایی در یک کارخانه داروسازی در بزرگراه تهران کرج با تلاش آتش نشانان برطرف شد.

به گزارش رکنا، ساعت 14:15 روز گذشته طی تماس کارگران با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی مواد سمی و شیمیایی در یک کارخانه دارو سازی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 44، 109 و گروه هزمت(ویژه مقابله با موادشیمیایی و موادخطرناک) به محل حادثه واقع در بزرگراه تهران کرج اعزام شدند.

علی کاظمی رییس ایستگاه 111 و مسئول گروه هزمت که در محل حادثه حضور یافته بود، دراین خصوص اظهارداشت: به محض رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد از داخل اتاقی به وسعت12 متر مربع در محوطه کارخانه داروسازی، دود و شعله ی آتش زیادی خارج می شود.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات کافی از طرف مسئول ایمنی بهداشت، معلوم شد مواد فوق العاده سمی دچار آتش سوزی شده و همچنین انتشار بخار سمی در محوطه کارخانه، به شدت فضای این مکان را درمعرض آلودگی قرار داده است.

رئیس ایستگاه آتش نشانی تصریح کرد:آتش نشانان به همراه گروه هزمت پس از تجهیز شدن به البسه ویژه و دستگاه تنفسی به مقابله با آتش سوزی پرداخته و موفق شدند در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری به عمل آورند.

کاظمی با اشاره به این که علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، گفت:آتش نشانان پس از تخلیه دود و محصولات آتش سوزی، محل حادثه را به طور کامل ایمن کردند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم انتشار مواد سمی در فضای کارخانه، خوشبختانه دراین حادثه به هیچ یک از کارکنان و کارگران این کارخانه آسیب جانی نرسید.

رییس ایستگاه 111 آتش نشانی در پایان یادآورشد: آتش نشانان ایستگاه 111 و گروه هزمت که محدوده عملیات آنان تمامی مناطق کلان شهر تهران است، در بالاترین سطح آمادگی از لحاظ جسمانی و تخصصی جهت خدمت رسانی به شهروندان درحوادث موادشیمیایی و موادخطرناک هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟