پیامکی برای شیادی / کلاهبرداری نیجریه ای هنوز قربانی می گیرد

رئیس پلیس فتای استان از کلاهبرداری‌های جدید به بهانه قرعه‌کشی خودرو خارجی خبر داد.

به گزارش رکنا،  رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به شگرد شیادان مبنی بر قرعه‌کشی خودروهای خارجی، به شهروندان درباره این‌گونه کلاهبرداری ها هشدار داد.

ماجرای این کلاهبرداری‌ها به پیامکی بازمی‌گردد که شیادان برای برخی شهروندان ارسال کرده بودند با این مضمون که شما برنده قرعه‌کشی خودرو خارجی شده‌اید.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، این پیام از سوی افراد ناشناس با عنوان یک شرکت بازرگانی که در یکی از کشورهای همسایه مستقر است، برای برخی شهروندان ارسال شده است.

سرهنگ جواد جهانشیری، افزود: در این پیامک از شهروندان خواسته می‌شود تا برای دریافت خودرو خارجی خود که قیمت بالایی دارد، مبلغی را به عنوان هزینه ترخیص به حسابی ناشناس واریز کنند.

رونمایی از یک کلاهبرداری جدید در مشهد

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، این موضوع یک شگرد کلاهبردارانه تحت عنوان کلاهبرداری نیجریه‌ای است که مجرم با عناوین مختلف همچون برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو و یا معرفی خود به عنوان فردی ثروتمند که قصد دارد مبالغی را برای کمک به نیازمندان داخل کشور هزینه کند با کاربران فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کند.

جهانشیری ادامه داد: این شیادان در ادامه با ارسال تصاویری از مدارک جعلی همچون تصویر گذرنامه، فاکتور رسمی، سند گمرک و... سعی در جلب اعتماد افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی با توجه به اینکه در تمام این شگردها مجرم سعی دارد به بهانه‌های مختلف از شهروندان پولی را دریافت کند بیان کرد: بهانه این افراد برای دریافت وجه هزینه گمرک هزینه انتقال خودرو به داخل کشور و... است.

جهانشیری افزود: به شهروندان هشدار می‌دهیم در صورت رویارویی با این‌گونه افراد به هیچ عنوان به آن‌ها اعتماد نکرده و هیچ‌گونه وجه و یا اطلاعات شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از شهروندان خواست تا در صورت برخورد با این افراد و یا مشکوک شدن به جریانات مشابه، برای شکایت یا گرفتن راهنمایی با پلیس فتا تماس بگیرند.

وی با اشاره به تطمیع افراد و ترغیب آن‌‌ها به پرداخت وجه در قرعه‌کشی‌های خیالی اعلام کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هیچ قرعه‌کشی بدون اطلاع آن‌ها و اطلاع‌رسانی در رسانه‌های رسمی انجام نمی‌شود و نتایج آن نیز از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شودآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 676158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟