دستگیری 5 هنجارشکن در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: امسال پنج نفر در زنجان به دلیل هنجارشکنی در آیین چهارشنبه آخر سال از سوی پلیس این استان دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج خانی پور، روز پنجشنبه افزود: این متهمان که به دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی دستگیر شده بودند پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست و در این میان نیز به هنجارشکنان اجازه نمی دهد که به بهانه شادی برای دیگران مزاحمت ایجاد و امنیت و آرامش آنان را برهم بزنند کنند، اظهار داشت: هدف پلیس این بود که میزان آسیب ها و خطرات ناشی از آیین چهارشنبه آخر سال به حداقل برسد و در آستانه سال نو کام خانواده ها تلخ نشود.

خانی پور، افزود: امسال قریب یک تن پیش ساز مواد منفجره و یک میلیون عدد انواع مواد محترقه از سوی پلیس این استان کشف و ضبط شد و دستگیرشدگان در این ارتباط نیز به مراجع قضایی تحویل شدند تا اعمال قانون شوند.

طی ماه‌های بهمن و اسفند سال ۹۷ نیز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و از اواخر آذر تا ۲۳ اسفند پارسال (۹۸) نیز مقدار ۲۶۵ کیلوگرم پیش‌ساز مواد محترقه (سرنج و اکلیل) و بیش از ۶۸۵ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز، از سوی پلیس این استان کشف و ضبط شد.

در حوادث چهارشنبه آخر سال امسال (۹۹) ۸۳ نفر در سطح این استان مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافتند که از این تعداد ۲۶ نفر به شهرستان زنجان، ۲۴ نفر به ابهر، ۱۴ نفر به خدابنده، ۱۲ نفر به خرمدره، چهار نفر به طارم و سه نفر نیز به ماهنشان، اختصاص داشت.

اغلب مصدومان حوادث چهارشنبه سوری این استان به گروه مردان و بیشترین نواحی آسیب دیده نیز به ترتیب دست و چشم بود و متاسفانه یکی از مصدومان به دلیل قطع شدن انگشتان دست راهی اتاق عمل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک کودک ۱۰ ساله در ابهر نیز که از ناحیه چشم دچار آسیب جدی شده بودکه با نظر متخصص مربوطه و برای انجام عمل جراحی به یکی از بیمارستان های تهران ارجاع داده شد و طبق نظر تیم پزشکی، احتمال تخلیه چشم نیز وجود داشت.

در آیین چهارشنبه آخر سال ۹۸ این استان ۴۹ نفر به علت بازی با مواد محترقه و آتش بازی، مصدوم و روانه بیمارستان شدند که ۴۰ نفر از آنان مرد و ۹ نفر نیز زن بودند و ۱۶ نفر از این مربوط به شهرستان زنجان و مابقی نیز متعلق به سایر شهرستان‌های این استان بود.

میانگین سنی آسیب دیدگان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود که۴۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند اما ۹ نفر مابقی به منظور مداوا و درمان بستری شدند و بیشترین آسیب نیز مربوط به نواحی چشم و دست بود که تعداد مصدومان نیز در مقایسه با حوادث چهارشنبه آخر سال پارسال، ۴۶.۷ درصد کاهش نشان می داد.

چهارشنبه آخر سال ۹۷، تعداد ۹۲ نفر (۷۳ مرد و ۱۹ زن) در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره آسیب دیده و یک نفر نیز فوت کرد و ۲ مورد تخلیه ناحیه چشم، یک مورد قطعی انگشت دست و یک مورد نیز شکستگی ساق پا به ثبت رسید.

تعداد مصدومین سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، قریب ۱۲ درصد کاهش داشت و بیشترین آسیب دیدگی نیز مربوط به ناحیه چشم و دست و همچنین میانگین سنی افراد آسیب دیده نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟