جرم با هویت مشتریان / دختر 23 ساله پرده از  راز مرد شیرازی برداشت

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی 34 ساله که با سوء استفاده از مدارک هویتی مشتریان خود اقدام به خرید و فعال نمودن سیم کارت می‌کرد خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" در شیراز بیان کرد: خانمی 23 ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که با مدارک هویتی وی چندین عدد سیم کارت فعال که با آنها در شبکه‌های اجتماعی اقدامات مجرمانه صورت می‌پذیرد، لذا با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت جدی در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم 34 ساله شاغل در یک دفتر خدمات ارتباطی با استفاده از مدارک هویتی مشتریان خود اقدام به خرید و فعال نمودن سیم کارت‌های تلفن همراه کرده است و آنها را با قیمت‌های بالا جهت اقدامات مجرمانه به فروش رسانده است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه با تلاش مأموران سایبری وی شناسایی و دستگیر شد، گفت: در بررسی‌های فنی مشخص شد این فرد از مدارک هویتی بیش از 10 نفر سوء استفاده و اقدام به فعال کردن حدود 25 سیم کارت کرده است.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران برابر قانون جرم است و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود، از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه جرایم سایبری موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟