کارفرمای جوان همدانی دزد از آب درآمد / او به کارت بانکی شاگردش رحم نکرد

کارفرمای سودجو به حساب شاگرد خود دستبرد زد و حساب وی را خالی کرد.

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی کارفرمای سودجویی که حساب کارگر خود را خالی کرده بود خبر داد و گفت: اعتماد بی‌جا به افراد مختلف و در اختیار قرار دادن کارت بانکی به آنان عواقب جبران‌ ناپذیری را به دنبال دارد.

سرهنگ ‌فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و بررسی اظهارات ایشان مشخص شد شخص یا اشخاصی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی نموده اند، لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص گردید عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکى با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به انتقال وجه از حساب شاکی کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم که کارفرمای شاکی بود و با سوءاستفاده از اعتماد وی به اطلاعات کارت بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده بود، شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌نمود که درمواجهه با ادله و مستندات جمع‌آوری‌شده لب به اعتراف گشود و بیان کرد با توجه به اینکه شاکی پرونده کارت‌بانکی‌اش را در اختیار وی قرار داده است، موفق شده از حساب کارگر خود مبالغی را برداشت کند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و در این خصوص به‌هیچ‌وجه حتی به اقوام و دوستان خود نیز اعتماد نکنید.

رئیس پلیس فتا استان همدان در ادامه مطرح کرد: در قانون جرایم رایانه‌ای برای عاملان اینگونه جرایم مجازات‌های مالی و حبس در نظر گرفته شده است و قانون‌شکنان و سودجویان این حوزه بدانند که رفتار و عملکرد غیرقانونی‌شان تبعات سنگینی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: همچنین کاربران درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟