کشف 1207 تن چوب قاچاق در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی به دلیل اهمیت تاثیر منابع طبیعی بویژه جنگل بر محیط زیست و زندگی موجودات بخصوص انسان ها،برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب و پیشگیری از برداشت غیر مجاز از جنگل های استان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری با ادارات ذیربط به ویژه اداره کل منابع طبیعی استان و همچنین دهیاران و شوراهای روستایی،1207 تن چوب قاچاق که به صورت غیر قانونی از جنگل های مازندران برداشت شده بود را کشف کردند.

رییس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 693 قاچاقچی چوب و کشف 320 دستگاه انواع خودروی متعلق به قاچاقچیان خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از کشف و دستگیری، پرونده برای متهمان تشکیل و به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ جعفری در خاتمه افزایش بیکاری و افزایش قیمت چوب و افزایش تقاضا در بازار را از مهمترین دلیل گرایش به قاچاق چوب دانسته و خاطر نشان کرد: از آنجایی که جنگل های شمال به عنوان بزرگترین منبع چوبی و جنگلی ایران در مقایسه با وسعت کشور درصد اندکی از خاک این مرز و بوم را تشکیل می دهد،بنابراین در حفظ این سرمایه بزرگ باید کوشا بود، وشهروندان در صورت مشاهده فرصت طلبی قاچاقچیان موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟