مرد شیاد کرمانشاه بازداشت شد / او جیب مردم را خالی می کرد

فردی که با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرمانشاهی می‌کرد با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا به دام افتاد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: اخیراً تعدادی از شهروندان کلاهبرداری از شهروندان کرمانشاهی با رسیدساز جعلیبا مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با استفاده از رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده است، بر همین اساس بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ کسانی افزود: در تحقیقات کارشناسان مشخص شد شاکیان پس از اینکه در وب سایت‌های واسطه‌گر آگهی فروش گوشی تلفن همراه درج کرده شخصی با مراجعه به درب منزل فروشندگان و بررسی گوشی تلفن همراه، یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراهش به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به‌حساب فروشندگان واریز و کالای موردنظر را دریافت می‌کند، اما قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از ده مورد شکایت مطرح‌شده در این زمینه تمامی شاکیان با بیان اینکه فرد کلاهبردار به همراه دو فرزند خود مراجعه و اعتماد آن‌ها را جلب کرده، کارشناسان پلیس فتا به یقین رسیدند که در تمامی پرونده‌ها متهم یک نفر است.

رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت: بر این اساس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ کسانی به کاربران سایت‌های واسطه‌گر توصیه کرد: حتماً سرویس پیامک بانکی را که در آن حساب دارند فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند، همچنین به سرشماره واریز نیز توجه نمایند تا جعلی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند، همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟