نجات 8 زن و مرد تهرانی از میان شعله های آتش + عکس های محل حادثه

آتش نشانان جان 8 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی نجات دادند.

به گزارش رکنا، در پی تماس مکرر ساکنین یک ساختمان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی و گرفتار شدن ساکنین در طبقات ساختمان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله همزمان آتش نشانان ایستگاه 71 و گروه امداد و نجات 12 را به همراه خودروی حامل دستگاههای تنفسی وتشک نجات ساعت 22:16 شب پنجشنبه گذشته به بزرگراه رسالت، خیابان کرمان جنوبی، کوچه زرین قبائی اعزام کرد.

آتش سوزی در رسالت

مهدی حقی مدیر منطقه 6 عملیات که از نزدیک بر روند عملیات آتش نشانان نظارت داشت در این باره گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان 3 طبقه 7 واحدی قدیمی ساخت بود که در طبقه منفی یک و در قسمت انباری ها یک انباری به مساحت9 مترمربع مملو از اثاثیه منزل در مجاورت مایعات قابل اشتعال(بنزین و رنگ نقاشی ساختمان) کاملا شعله ور شده و دود زیادی فضای راهروها و راه پله ها را فرا گرفته بود.

آتش سوزی بزرگ در خیابان کرمان جنوبی تهران

آتش سوزی در رسالت

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان افزود: در زمان رسیدن نیروها به محل حادثه دود بسیار زیادی که از طبقه منفی یک در حال خروج بود راه پله ها و فضای طبقات را نیز فرا گرفته بود که بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان آتش نشانان ضمن مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی عملیات خود را در قالب 3 تیم عملیاتی آغاز کردند.

مدیر منطقه 6 عملیات تاکید کرد: یک تیم از آتش نشانان به سرعت مشغول مهار شعله های آتش شدند که توانستند در کمترین زمان ممکن با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی و استفاده از مایع کف(فوم)(مایعی است که جهت مهار آتش سوزی مایعات قابل اشتعال کاربرد دارد) سرلوله کف ساز مناسب در کمترین زمان ممکن آتش را مهار کنند.

وی افزود: دو تیم دیگر برای نجات جان محبوسین وارد ساختمان شدند و دو تیم نجات موفق شدند 8 نفر شامل(3 دختر بچه، 1 پسر بچه و 4 بانو را) که در محل حادثه گرفتار شده بودند در میان حجم زیادی از دود به سلامت از ساختمان خارج کنند.

مدیر منطقه 6 عملیات گفت:آتش نشانان پس از مهار کامل این آتش سوزی و اجرای ایمن سازی های لازم و تهویه کامل محیط ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟