رسوایی یک شهردار سابق البرز / کیفرخواست صادر شد

دادستان قزوین گفت: کیفر خواست یکی از شهرداران سابق شهرستان البرز صادر و پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال شده است.

به گزارش رکنا، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: بر اساس گزارش واصله ازصدور کیفرخواست یکی از شهرداران سابق شهرستان البرز سوی بازرسی کل استان قزوین، در خصوص تخلفات متعدد شهردار وقت شهرستان البرز در زمین‌های مشهور به "زمین‌های قدیانی" که با زمین‌های شهرداری معاوضه شده بود، پرونده‌ای قضایی با توجه به صلاحیت رسیدگی در دادسرای مرکز استان تشکیل شد و متهم موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

قاسمی افزود: اتهامات مطرح شده در این پرونده، اهمال در انجام وظیفه قانونی منتهی به تضییع اموال دولتی به مبلغ بیش از سیزده میلیارد ریال، جعل قرارداد تحویل زمین‌های معوض و استفاده از سند مجعول است.

او اضافه کرد: با توجه به گزارش بازرسی کل استان و تحقیقات متعدد انجام شده در شعبه رسیدگی کننده، مشخص شد زمین‌های معاوضه شده شهرداری در زمان توافق دارای ارزش بالاتری نسبت به قیمت محاسبه شده، بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: همچنین با توجه به نظریه هیات کارشناسان رشته تخصصی اصالت خط و امضاء، قرارداد تحویل زمین در چندین بند جعلی بوده است.

قاسمی افزود: پس از رسیدگی و تکمیل تحقیقات در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین، اتهامات شهردار وقت شهرستان البرز محرز و بر همین اساس، کیفرخواست صادر شد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی و صدور حکم قضایی به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟