آمار نگران کننده بیماران کرونایی بستری شده در خوزستان

خوزستان درگیر کرونا شدیدتری شد و آمار مبتلایان در حال افزایش است.معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نسبت به 4هفته قبل تعداد بیماران بستری کرونا در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان 5برابر شده است.

دکتر قاسم جان بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان اظهار کرد: با توجه به گزارش همکاران‌مان و آنچه که در این بیمارستان دیدیم، روند مراجعه به بیمارستان مقداری افزایش داشته و تعداد بستری‌ها نیز نسبت به حدود 4هفته قبل 5برابر شده است.

افزایش 5برابری بستری بیماران کرونا در جنوب غرب خوزستان

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان آیت‌اله طالقانی به ظرفیت کامل در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است و بیماران مبتلا به کووید 19 در آبادان، خرمشهر و شادگان در این بیمارستان روند درمان خود را دنبال می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به گزارش پزشکان این بیمارستان بیماران نسبت به قبل مقداری بدحال‌تر هستند و میزان درگیری ریه ایشان بیشتر است البته خوشبختانه امروز پزشکان ما با تجربه‌ای که کسب کردند برای درمان با مهارت بیشتری عمل می‌کنند.

وی با اشاره به این مهم که مراجعه بالاتر مردم به بیمارستان نشان‌دهنده آن است که با ویروسی مواجه هستیم که شدت بروز علائم آن بیشتر است، گفت: در اهواز نیز مراجعه از مناطق حاشیه‌نشین بالا رفته است ضمن اینکه از کل خوزستان نیز به این مرکز استان برای ادامه درمان مراجعه می‌کنند.

این معاون وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فکر کنم اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، رفت و آمدها کم شود، جمع‌های خانوادگی وجود نداشته باشد و شرایط قرنطینه در زمان ابتلا به خوبی اجرایی شود بشود این شرایط را در خوزستان کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری و زیرساخت آن در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: البته ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است و اگر مقدار بیماران از این هم بیشتر شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

دکتر جان بابایی اضافه کرد: در آبادان در کنار بیمارستان آیت‌اله طالقانی، بیمارستان نفت و تامین اجتماعی را نیز داریم و اگر لازم باشد از ظرفیت آنها نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: مهم این است که بتوانیم با تصمیم‌گیری درست سیکل بیماری را بشکنیم تا چرخه انتقال متوقف شود و بار بیماری پایین بیاید.

در این بازدید دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان و معاونین بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و تحقیقات، مشاور اجرایی و جمعی از مدیران این دانشکده و بیمارستان یادشده دکتر جان بابایی را همراهی کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟