کارشناس قلابی وزارت بهداشت در تور پلیس افتاد / در  کهگیلویه  فاش شد

 رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی عامل کلاهبرداری فروش مدرک تحصیلی در اینستاگرام خبر داد و گفت: هرگونه خرید و فروش مدرک تحصیلی جرم است، افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می‌کنند، برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

به گزارش رکنا، سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ یکصد و چهل میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مشاهده صفحه ای که خود را نماینده موسسه آموزشی معرفی کرده بود آشنا شده و با اعتماد به اینکه این صفحه مدارک تحصیلی مختلف را با تاییدیه سازمان پزشکی و وزارت بهداشت ارائه می دهد اقدام به خرید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کرده و مبلغ یکصد و چهل میلیون ریال به حساب گرداننده آن واریز نموده که پس از واریز وجه گرداننده پیج پاسخگو نبوده لذا شاکیه از این پلیس تقاضای پیگیری را داشت.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات کارشناسی، گرداننده صفحه مجرمانه اینستاگرامی، مورد شناسایی قرار گرفت و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکیه عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

این مقام مسئول هشدار داد:فریب تبلیغات فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را نخورید تمام این آگهی‌ها به قصد کلاهبرداری بوده و مدارکی که ارائه می‌شود جعلی است و مدارک رسمی را فقط سازمان‌های مرتبط و معتبر با توجه به قوانین کشور صادر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد تصریح کرد : براساس قانون افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک تحصیلی می نمایند و همچنین کسانی که این مدارک جعلی را خریداری کرده و قصد استفاده از آن را دارند ، عمل آنان نیز مجرمانه بوده و وتحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سرهنگ روح الله شهبازی پور از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟