بازداشت قاچاقچی گوشی موبایل در مشهد

 یک قاچاقچی موبایل در مشهد به دام پلیس فتا افتاد.

مردی جوان با مراجعه به فرماندهی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی از فردی که با فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه لوکس ارزان‌قیمت از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

به گزارش رکنا، مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتا با اعلام این شکایت به بررسی جزئیات این پرونده پرداختند و تحقیقات خود را برای شناسایی متهم اصلی آغاز کردند. مأموران در تحقیقات اولیه خود دریافتند که مال‌باخته از طریق سایت دیوار با فرد کلاهبردار آشنا شده است. شاکی که قصد خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون را داشته آگهی متهم را با عنوان «فروش گوشی‌های لوکس با ارزان‌ترین قیمت» در این سایت واسطه‌گر مشاهده می‌کند و با شماره اعلام شده تماس می‌گیرد.

متهم نیز بدون اعلام قاچاق بودن گوشی تلفن همراه خود با شاکی در یکی از خیابان‌های مشهد قرار می‌گذارد. شاکی از ترس اینکه مبادا سرش کلاه برود مبلغ را به یک کارشناس پرداخت می‌کند و او را برای خرید این گوشی، با خود همراه می‌کند. فرد کارشناس پس از بررسی گوشی تلفن همراه ارزان‌قیمت نظر مثبت خود را اعلام می‌کند و شاکی هم مبلغ 4 میلیون تومان بابت خرید این گوشی که قیمت اصلی آن در بازار 12 میلیون تومان است، می‌پردازد.

مرد جوان خوشحال از این معامله دوسربرد به خانه بازمی‌گردد و سیم کارت خود را روی گوشی تلفن همراه خریداری شده‌ نصب و راه‌اندازی می‌کند که بلافاصله با پیامک قاچاق بودن گوشی تلفن همراهش روبه‌‌رو می‌شود. او چند مرتبه با شماره فرد فروشنده تماس می‌گیرد اما هربار او حاضر به پاسخگویی شاکی نمی‌شود و دست آخر نیز تلفن همراهش را از دسترس خارج می‌کند.

ضابطان قضایی در پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی پس از تکمیل تحقیقات اولیه خود با استفاده از بررسی‌‌های تخصصی رد متهم را در یکی از خیابان‌‌های منطقه قاسم‌آباد مشهد زدند و او را در عملیاتی غافل‌گیرانه به دام انداختند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: متهم ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبود و ادعای شاکی پرونده را کذب دانست اما با پیدا شدن دو شاکی دیگر در این پرونده به ناچار لب باز کرد و جرم انتسابی‌‌اش را پذیرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: متهم در جلسه بازجویی پلیس به مأموران گفته است که گوشی‌‌های مورد نظر را از افغانستان به صورت قاچاق وارد کشور می‌کند و بدون راه‌اندازی ریجستری آن و اخذ مجوزهای قانونی و گمرکی، آن‌ها را به عنوان گوشی‌های ارزان‌قیمت به فروش می‌رساند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: تاکنون 3شاکی پرونده که متهم به دام افتاده با فروش 3دستگاه گوشی تلفن همراه اپل و سامسونگ قاچاق در مجموع مبلغ 16 میلیون تومان از آن‌ها کلاهبرداری کرده است از او شکایت کرده‌اند.

سرهنگ جهانشیری گفت: متهم که جوانی بیست‌وشش‌ساله است پس از تکمیل تحقیقات اولیه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 661213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟