راز جاری شدن سیل خون در اندونزی

منتشر شدن تصاویری از یک اتفاق عجیب در یکی از شهرهای کشور اندونزی باعث تعجب کاربران فضای مجازی شد. هزاران کاربر در توئیتر عکس‌ها و فیلم‌هایی را از آب گرفتگی روستایی در جنوب شهر پکالونگان در جاوه مرکزی به دلیل آب قرمز رنگ به اشتراک گذاشتند که به گفته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خون را به آن‌ها یادآوری می‌کند.

به گزارش رکنا،یکی از کاربران توئیتر گفت: "من خیلی ترسیده‌ام که اگر این عکس به دست حقه بازان برسد، ترس از روایت‌ها در مورد نشانه‌هایی که نشان می‌دهد پایان جهان است، باران خونین و ...".

سیل قرمز در اندونزی

شهر Pekalongan شهری است که به تولید باتیک معروف است، باتیک روشی سنتی اندونزیایی است که از موم برای مقاومت در برابر رنگ‌های پایه آب برای به تصویر کشیدن الگو‌ها و نقاشی‌ها، معمولاً روی پارچه استفاده می‌شود.

عجیب نیست که رودخانه‌های Pekalongan به رنگ‌های مختلفی در می‌آیند. در جریان سیل سال گذشته یکی از رودخانه‌های این شهر به رنگ سبز روشن در آمده بود. یکی از کاربران توئیتر که ادعا می‌کند اهل این منطقه است، گفت: "گاهی اوقات در جاده نیز گودال‌هایی به بنفش وجود دارد."

13 کشته در جریان لغزش زمین در یکی از روستاهای اندونزی

رئیس امداد و نجات شهر پکالونگان، واقعی بودن عکس‌های منتشر شده از این شهر را تایید کرد. وی گفت: " سیل قرمز به دلیل رنگ باتیک است که تحت تأثیر سیل قرار گرفته است. مدتی بعد از بین خواهد رفت. "

کمتر از یک ماه پیش، دو زمین لغزش بزرگ به روستایی در استان جاوه غربی اندونزی موجب تخریب املاک و کشته شدن حداقل ۱۳ نفر شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟