۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در گمرک اسلام قلعه دچار حریق شدند

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: پیش بینی می‌شود بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در حادثه آتش‌سوزی گمرک اسلام قلعه دچار خسارت شده باشند.

به گزارش رکنا، با بیان اینکه در ساعت ۱۲:۱۵ امروز یکی از تانکر‌های حامل مواد سوختی در پارکینگ قلعه اسلام در مرز افغانستان دچار انفجار شد که حریق آن به سایر کامیون‌ها و تانکر‌های سوختی سرایت کرد، گفت: ۴۰۰ دستگاه تانکر طعمه حریق شدند که احتمالا تعداد آ‌ها افزایش یابد.

۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در گمرک اسلام قلعه دچار حریق شدند

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری ادامه داد: با هماهنگی گمرک سعی کردیم بلافاصله مرز کشورمان را باز کنیم تا کامیون‌های ایرانی و افغان به ایران برگردند و از محل آتش‌سوزی فاصله بگیرند.

۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در گمرک اسلام قلعه دچار حریق شدند

هدایتی با بیان اینکه این سانحه در پارکینگ قلعه اسلام در خاک افغانستان رخ داد که این پارکینگ ظرفیت ۴۰۰ دستگاه کامیون و تانکر را دارد که اگر ظرفیت پر شده باشد احتمال آتش‌سوزی با ابعاد بالاتر وجود دارد، ادامه داد: از آنجایی که این سانحه در خاک افغانستان اتفاق افتاده اطلاعات دقیق‌تری نداریم و باید منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مقامات افغانستان باشیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با تاکید بر اینکه این سانحه تلنگری است تا متوجه خطرات تاخیر در تردد‌ها باشیم، بیان کرد: این اتفاق تلخ می‌تواند در هر یک از مرز‌های کشورمان رخ دهد به همین دلیل باید تاخیر در تردد‌های مرزی به حداقل برسد و تا زمانی که تشریفات گمرکی زمان‌بر باشد این تهدیدات در مرز‌ها وجود دارد.

۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در گمرک اسلام قلعه دچار حریق شدند

او با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی رو به افول است، افزود: کامیون‌های حمل سوخت و مواد سوختنی ایران و خارجی را به سرعت از مرز خارج کردیم و با توجه به آنکه سرعت سرایت آتش بالا است بنابراین کامیون‌های حمل مواد سوختنی را از محدوده خارج کرده‌ایم.

هدایتی با اشاره به اینکه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون دچار حریق شده و آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شده است افزود: هنوز تعداد کامیون‌های ایرانی و یا رانندگان آن‌ها که در این حادثه دچار آسیب شده‌اند به ما اعلام نشده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: منتظر ارائه اطلاعات جدید از سمت کشور افغانستان هستیم تا میزان خسارت‌های وارد شده مشخص شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟