3 برادر تبعه سوریه بازداشت شدند + جزئیات

پلیس آلمان و دانمارک روز پنج شنبه سه تبعه سوریه را به اتهام طراحی یک حمله بازداشت کردند.

به گزارش رکنا ، دادستان‌های شهر «نامبرگ» در ایالت ساکسونی- آنهالت آلمان اعلام کردند این سه فرد مظنون که ۳۳، ۳۶ و ۴۰ ساله هستند، به طراحی یک اقدام خشونت بار و خطرناک که امنیت کشور را به خطر بیندازد، متهم شدند.

کشف مواد منفجره از 3 فرد مظنون سوری

دادستان‌های آلمانی اعلام کردند: «در ژانویه سال جاری، این سه فرد مظنون در خرید چندین کیلوگرم مواد شیمیایی که می‌تواند برای ساخت وسایل منفجره استفاده شود، دست داشتند».

دو تن از این مظنونان در دانمارک بازداشت شدند و در محل زندگی آنها مقداری مواد منفجره کشف شد. سومین فرد مظنون نیز در ایالت هسه آلمان بازداشت شد.

پلیس آلمان همچنین ده کیلوگرم باروت و فتیله مواد منفجره را در خانه‌ای واقع در شهر دسو در ایالت ساکسونی- آنهالت آلمان کشف کردند.

طبق گزارش هفته نامه اشپیگل آلمان، این سه فرد مظنون برادر هستند و پلیس در خانه واقع در شهر دسو یک پرچم گروهک تروریستی داعش را پیدا کرد.

مواد شیمیایی کشف شده- شامل سولفور و پودر آلومینیوم- از سوی مظنون ۳۳ ساله و از دانمارک سفارش داده شده بود تا به آدرس برادر ۳۶ ساله در دسو آلمان تحویل داده شود.

گفتنی است، افراد وابسته به گروهک تروریستی داعش طی سال‌های اخیر به چندین حمله خشونت بار در آلمان دست زده‌اند، که یکی از بدترین نمونه‌های آن حمله به یک بازار کریسمس در برلین در دسامبر ۲۰۱۶ بود که به کشته شدن ۱۲ تن انجامید.

شایان ذکر است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون شمار افرادی که در آلمان در زمره افراد خطرناک قرار گرفته‌اند، با افزایشی پنج برابری به ۶۱۵ نفر رسیده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟