4 کوهنورد در ارتفاعات برفی پراو کرمانشاه در یک قدمی مرگ بودند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات پراو در استان کرمانشاه خبر داد.
فرزین معتمدی ظهر امروز با اشاره به اعلام حادثه روز چهارشنبه ۲۲ بهمن مبنی بر گرفتار شدن چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پراو، اظهار کرد: در این حادثه حال یکی از کوهنوردان بدخیم گزارش شده بود.
وی افزود: پس از دریافت گزارش بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بیستون به همراه بالگرد اورژانس به محل اعزام شدند.
به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: روز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه ساعت ۱۳ به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در پی بارش سنگین برف امکان پرواز بالگرد و پیگیری عملیات هوایی امکان پذیر نبوده است.
معتمدی با بیان اینکه تیم امدادی بیستون و واکنش سریع استان کرمانشاه عملیات جست و جو و نجات را به صورت زمینی آغاز کردند، گفت: پس از ۶ ساعت جست و جو ۲ نفر از کوهنوردان پیدا شده و آن‌ها را در دامنه کوه به خانواده‌هایشان تحویل دادند.
وی ادامه داد: در ساعت چهار بامداد امروز پنج شنبه ۲۳ بهمن، پس از ۶ ساعت عملیات جستجوی شبانه ۲ کوهنورد دیگر توسط تیم واکنش سریع استان کرمانشاه نجات پیدا کرده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از رخ دادن چنین حادثه‌هایی، تمامی کوهنوردان باید در انتخاب درست مسیر کوهپایه و در نظر گرفتن شرایط جوی برای صعود به قله‌ها و مسیرهای پر خطر اهتمام ورزند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟