پاتک پلیس شیراز به دخمه 5 مرد معروف / آنها در سایت دیوار کاسبی می کردند

باند 5 نفره کلاهبرداران سایت دیوار به آخر خط رسیدند.رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 5 نفر از اعضای یک باند که از طریق سایت دیوار اقدام به دریافت بیعانه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار با مشاهده آگهی تحت عنوان "رهن و اجاره منزل با قیمت‌های باورنکردنی" و یا " فروش خودرو به قیمت کارخانه" مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شکات پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبالغ بالایی وجه نقد به حساب متهمان کرده‌اند و پس از آن، کلاهبردارن دیگر پاسخگوی تماس قربانیان نبود‌ه‌اند.

بازداشت کلاهبرداران سایت دیوار در شیراز

رئیس پلیس فتا استان گفت: با انجام اقدامات فنی اولیه، 3 نفر از اعضای این باند در شیراز شناسایی و دستگیر شدند که متهمان در بازجویی‌های اولیه، به 2 نفر متهم اصلی دیگر که ساکن تهران بودند اعتراف کردند.
سرهنگ "سلیمانی" ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضائی به تهران عزیمت و در یک اقدام ضربتی موفق شدند هر 2 متهم اصلی را دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به 3 میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق سایت دیوار اقرار کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبردارن، 230 عدد سیم کارت بدون هویت و 31 عدد کارت بانکی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه 18 نفر از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: هرگز قبل از دریافت کالا و یا ارائه خدمات اقدام به واریز وجه به حساب دیگران نکنید.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی شهروندان با این پلیس است که در صورت مشاهد هرگونه اقدامات مجرمانه، شهروندان می‌توانند موضوعات خود را گزارش دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟