انهدام باند اسکیمر 10 میلیاردی در پوشش فروش انگور  / در کرج فاش شد

سرهنگ "رسول جلیلیان" رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت چندین فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع برداشت ازحساب در حالی که شکات مدعی بودند کارتشان در نزد خودشان بوده ، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا،  وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده اند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: کارشناسان این پلیس در ادامه با بررسی های دقیق تر متوجه شدند متهمین درپوشش فروشنده در جاده های بین شهری و پرتردد اطراف قزوین با وانت بار اقدام به فروش انگور با قیمت مناسب و ارزان به مسافران نموده و با این ترفند خریداران را اغواء و با دریافت کارت بانکی مشتریان به طرز ماهرانه ای کارت ها را کپی و در نهایت با وجه مالباختگان اقدام به خرید رمز ارز ( بیت کوین ) ومقداری اجناس از سوپر مارکت های سطح استان می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به ردزنی متهمان شدند و با شناسایی مخفیگاه آنها دریکی از محلات شهرستان "تاکستان "طی یک عملیات غافلگیرانه اعضای باند میلیاردی اسکیمر را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: متهمان با توجه به مستندات دقیق ماموران مبنی بر تایید کلاهبرداری آنها از طریق کپی کارت های بانکی شکات، چاره ای جز اعتراف نیافته و به 500 فقره کلاهبرداری اسکیمری به ارزش 10 میلیارد ریال ازهموطنان اقرار کردند.

این مقام مسئول در توصیه به شهروندان گفت: در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات کارت های بانکی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند و در هنگام خرید با استفاده از کارت های بانکی،فروشنده را ملزم نمایند که دستگاه کارت خوان را در اختیار آنان قراردهند و شخصا رمز را وارد نمایند. تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد:هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟