کلاهبردار اینترنتی 3 میلیارد ریالی در تنکابن زمین گیر شد

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران ضمن تشریح این خبر اعلام کرد: در پی کلاهبرداری های متعدد از هموطنان در اکثر نقاط استان مازندران در خصوص کانال های خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی ارزان قیمت در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس فتا تنکابن قرار گرفت.

وی گفت: شاکیان با مشاهده تبلیغات فروش شارژ و بسته‌های اینترنتی ارزان فریب‌خورده و اقدام به واریز وجوهی به‌حساب گرداننده سایت وکانال می‌ کنند که پس از واریز وجه متوجه می‌شوند که مورد سوء‌استفاده و کلاهبرداری از جانب گرداننده سایت و کانال قرارگرفته اند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: مالباختگان در اظهاراتشان عنوان کردند بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می کنند، برای خرید شارژ و بسته های اینترنتی اقدام کرده اند در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:با توجه به ارائه مستندات و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم ساکن یکی از شهرهای استان بوده، با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا تنکابن طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

سرهنگ خورشاد بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده ، به بزه انتسابی اقرار نموده و مبلغ کلاهبرداری به میزان 3.000.500.000 ریال اعتراف کرده، و انگیزه خود را کسب درآمد و کلاهبرداری از شهروندان عنوان کرده.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از کاربران خواست: تا در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریتهای سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟