انتقال خودرو به پارکینگ در صورت ارتکاب 2 تخلف حادثه ساز

به گزارش رکنا ، صبح امروز سرهنگ" مهدی نامجو" در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تخلفات رانندگان متخلف در بزرگراههای شهر تهران و حضور تیم های نامحسوس توضیح داد .

سرهنگ نامجو در خصوص ماموریت های پلیس نامحسوس گفت : پلیس نامحسوس در خصوص برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگی های تهاجمی فعالیت دارد و برابر جدول اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی تقریبا 180 کد تخلفاتی در رانندگی پیش بینی شده است که از این کدها 20 کد به تخلفات حادثه ساز مربوط می شود .

وی گفت : تخلفات حادثه ساز به آن دسته از تخلفاتی گفته می شود که اگر راننده مرتکب به آن شود احتمال بروز تصادف را زیاد می نماید مانند سرعت غیر مجاز لایی کشی ها انجام حرکات نمایشی تجاوز به چپ و انحراف به چپ و نقص سیستم روشنایی که باعث بروز تصادف می گردد و پلیس راهنمایی و رانندگی و یگان نامحسوس بخاطر اینکه برخوردبا تخلفات را اثرگذارتر نماید ماموریت دارد که با تخلفات زنده و حادثه ساز برخورد نماید .

وی ادامه داد : ماموریت و فعالیت پلیس نامحسوس در معابر بزرگراهی می باشد و حضور تیم های نامحسوس را با نصب بنر و تابلوها در تمامیمعابر بزرگراهی اطلاع رسانی کرده ایم .

سرهنگ نامجو گفت : تیم های نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ با گشت زنی میدانی در سطح معابر و رصد تخلفات رانندگی رانندگان متخلف در حدود وظایف خود با تخلفات برخورد می کنند و چون در پوشش حرکت می کنند بی انضباطی های ترافیکی و انجام تخلفات رانندگی به تشخیص همکاران ما براحتی انجام می شود و به محض اینکه این تخلفات رویت شود برابر حدود اختیارات و مطابقت دادن آنها با قانون در ایمن ترین شرایط و ایمن ترین محل توسط همکاران بنده متوقف می شود .

وی در خصوص شناسایی مامورین از افراد ی که خود را جای ماموران جای می زنند افزود: خودروی یگان نامحسوس با دیگر خودروهای سازمانی اندکی متفاوت است و رنگ آن همانند دیگر خودروهایی است که در ترافیک در حال تردد هستند و آرم و علایم دارند و برچسب دارند و پلاکهای پلیس دارند و همکاران بنده یک سری رفتارهای استانداردی را دارند و اگر شهروندی خواست بداند که این پلیس پلیس نامحسوس است می تواند از وی کارت شناسایی مطالبه نماید و با رفتاری که مامور پلیس در صحنه میدانی انجام می دهد واقعا مشخص است که مامور است یا نیست .

وی گفت : برخی تخلفات مستلزم اعمال قانون و برخی مستلزم انتقال به پارکینگ می باشد که اگر دو تخلف حادثه ساز توسط راننده انجام شود وسیله نقلیه 72 ساعت به پارکینگ منتقل می شود ولی اگز یک تخلف حادثه ساز رخ دهد مامور به اعمال قانون بسنده می کند .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟