کشف یک قطعه الماس کمیاب و گران‌بها که ۲۳ میلیون دلار قیمت خورد!

به گزارش رکنا،پیش‌بینی می‌شود که در تاریخ ۱۱ نوامبر، Sotheby's در ژنو یک قطعه الماس که شبیه یک گل رز کاملا استثنائی است و به عنوان بزرگترین الماس صورتی کشف شده در روسیه است را با قیمتی بین ۲۳ تا ۳۸ میلیون دلار به نمایش بگذارد.

این الماس با نام روح گل سرخ، در کلاس خود (بنفش-صورتی روشن) بزرگترین قطعه ارائه شده در حراجی است. این الماس بیضی شکل ۱/۷ سانتی‌متر طول و ۱/۲۷ سانتی‌متر عرض دارد.

کشف الماس کمیاب در شمال سیبری

الماس اصلی که این الماس قطعه‌ای از آن است، در سال ۲۰۱۷ توسط گروه روسی "الروسا" در جمهوری ساخا (یاکوتیا) در شمال شرقی سیبری کشف شد. به گفته مدیر فروش موسسه بنوئت ربلین گفت که یک سال کار دقیق لازم بود تا این الماس به این شکل بیضی دربیارد و رنگ روشن آن را حفظ شود.

قیمت این الماس نیز شگفت انگیز است که چیزی بین ۲۳ تا ۳۸ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این بدان معنی است که قیمت هر قیراط آن ۲/۵۶ میلیون دلار است که بسیار نزدیک به قیمت رکورد ۲/۶ میلیون دلار هر قیراط است که دو سال پیش توسط "میراث صورتی" ژنو ثبت شد.

الماس روح گل سرخ رکورد دار شد

الماس صورتی نادرترین و بیشترین تقاضای بازار جهانی را دارد. الماس CTF Star Pink هنوز رکورد گرانترین الماس صورتی که تاکنون در حراجی فروخته شده را در اختیار دارد و در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ ۷۱/۲ میلیون دلار فروخته شد.

فروش این الماس چند روز پس از تعطیلی بزرگترین معدن الماس صورتی جهان که در استرالیا واقع شده است، انجام می‌شود. به گفته Sotheby's، این بسته شدن معدن بر قیمت و تمایل بیشتر به داشتن الماس صورتی تاثیر می‌گذارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟